top of page
Incasso's online

OVERZICHT VAN ONZE DIENSTEN... GEDETAILLEERD

Image by Emily Campbell
HET GEMAK VAN ONLINE...

U hebt producten of diensten geleverd maar de betalingen blijven uit. U hebt er zelf alles aan gedaan maar…. het mocht niet baten.

Verzamel alle onbetaalde facturen en of rekening(en) zodat we meteen aan de slag kunnen. Binnen 24 uur plannen wij met u een afspraak voor een persoonlijk gesprek.

  • Verzamel alle onbetaalde facturen en/of rekening(en).

  • Persoonlijk gesprek.

  • Adviseren en begeleiden.

ZONDER TUSSENKOMST VAN EEN RECHTER

Het minnelijke incasso oftewel buitengerechtelijke incasso procedure is het traject waarbij de rechter nog niet aan te pas komt. Tijdens het incasso procedure wordt getracht de debiteur met klem erop te wijzen, zijn of haar openstaande rekening(en) alsnog te voldoen.

Wat een gegeven is, klanten zijn niet allemaal van het zelfde hout gesneden. Daarom is het belangrijk dat je ze niet allemaal op de zelfde wijze benaderd, maar dat geldt ook voor bedrijven die een onbetaalde factuur en/of rekening(en) heeft openstaan.

  • Minnelijke incasso, trachten openstaande rekening(en) te innen.

  • Benaderen van klanten elk op hun unieke wijze.

  • Minnelijke incasso oftewel Buitengerechtelijke incasso is zonder tussenkomst van een Rechter.

GERECHTELIJKE PROCEDURE - DAGVAARDING

Gerechtelijke incasso treed in wanneer blijkt dat het echter onmogelijk is om de vordering bij het minnelijke fase (Buitengerechtelijke incasso) te incasseren. De volgende stap is om te kijken naar de verhaalbaarheid, dan pas wordt ”in samenspraak met u” een Gerechtelijke procedure opgestart en wordt er een beroep gedaan bij de Rechter.

Na de uitspraak van de Rechter wordt uw debiteur veroordeeld tot betaling. Het ”vonnis” wordt door de Gerechtsdeurwaarder persoonlijk bij uw cliënt overhandigd, met het verzoek tot betaling.

  • Gerechtelijke Incasso, onderzoeken naar de verhaalbaarheid alvorens gerechtelijke procedure.

  • Met de uitspraak van de rechter kunnen wij voor u de betaling afdwingen.

  • De Gerechtsdeurwaarder overhandigd persoonlijk het ”vonnis” bij uw cliënt.

  • Bij uitblijven van de betaling wordt er executiemaatregelen getroffen.

Image by Emily Campbell
NAKOMING BETALINGSVERPLICHTINGEN

Business to Business en Business to Consumer oftewel B2B en B2C.

B2B: Bedrijven richten zich op de zakelijke markt, een bedrijf bied zijn product(en) of diensten aan andere bedrijven.

B2C: Bedrijven richten zich meer op de consumenten markt.

Business to Business en Business to Consumer incasso gaat om een schuld tussen twee partijen, het ene partij levert zijn producten en diensten en het andere partij accepteert en moet zijn betalingsverplichting(en) nakomen.

  • B2B incasso; doet u zaken met een ander bedrijf en deze komt zijn betalingsverplichting niet na, vervolg stap, schuldvordering overdragen voor het innen van schuldvorderingen.

  • B2C incasso; voor de Consument een laatste* aanmaningsbrief, klant krijgt dus één keer de kans om te betalen zonder extra kosten. Bij geen respons, dan wordt uw debiteur gesommeerd inclusief met incassokosten (WIK-brief). Bij B2C incasso is het verplicht een aanmaningsbrief te sturen naar de debiteur.

  • Hier geldt, als bij B2B en B2C de betalingen bij aanmaningen nog niet zijn voldaan, dan volgen er juridische stappen via de Rechter en teneinde beslaglegging door een Gerechtsdeurwaarder.

  • * Nadat u meerdere malen uw debiteur(en) hebt aangemaand!

KWESTIES UIT TE PRATEN 

Doel van een mediation is dat alle partijen hun verhaal kunnen doen en samen gaan zoeken naar oplossingen waar u zich allebei in kunt vinden. Een groot voordeel hierin is, dat een geschil vaak snel en goedkoop wordt opgelost en ook beter aansluit op de wensen van beide. De mediator spreekt eerst afzonderlijk met beide partijen om zijn of haar verhaal te doen. Om de drempel voor uw debiteur te verlagen is ook een huisbezoek vanzelfsprekend en doeltreffend. Vaak komen er onderliggende oorzaken naar boven waarover gesproken dient te worden waardoor beide partijen alsnog een fijne relatie kunnen behouden.

  • Een geschil tussen twee partijen op een adequate manier oplossen.

  • Huisbezoeken om drempel te verlagen voor een debiteur.

  • Samen gemaakte afspraken vastleggen in een overeenkomst, dading.

  • In stand houden van een prettige relatie voor lange termijn.

ZIT JE MET VRAGEN...

In verband met de indeling van ons agenda vragen wij u vriendelijk om even vooraf te bellen om een afspraak met ons in te plannen. Wij ontvangen u graag met een kopje koffie en ondertussen kunt u uw verhaal doen zodat wij daar een inzicht van kunnen krijgen en hoe wij u van dienst c.q. behulpzaam kunnen zijn met onze advies.

Tijdens het gesprek worden vertrouwelijke informatie tussen u en Nationaal Debiteuren Advies, strikt en discreet geheim gehouden dit i.v.m. geheimhoudingsplicht en de verplichtingen die voortvloeien uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

  • Vriendelijk even vooraf te bellen i.v.m. de planning.

  • Inzicht krijgen over uw situatie aangaande debiteur(en).

  • Gesprekken worden strikt en discreet geheim gehouden, geheimhoudingsplicht en verplichting AGV.

Nationaal Debiteuren Advies


 

+31 6 44968005


info@adviesnda.nl
www.adviesnda.nl


Zonnebloemstraat 63
5482 RP Schijndel

Afspraak

Bel of mail voor een vrijblijvende afspraak.

Openingstijden:
maandag t/m vrijdag van
09:00 tot 17:00 uur

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
bottom of page